• وبلاگ : دل گويه هاي يك مجاهد
  • يادداشت : آقا . نمي خواي بياي؟
  • نظرات : 5 خصوصي ، 28 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با عرض سلام؛ حكم متعه در قرآن نازل شده و سنت پيغمبر(ص) بر طبق آن جارى گرديده است.(1)

    فلسفهء اصلي ازدواج موقت , حفظ عفت و پيشگري از فحشا و منكر است .با توجه به بالابودن سن ازدواج و مسائل پيچيدهء اجتماعي و معضلات اقتصادي كمتر جواني مي تواند در سنين پايين و در عنفوان جواني ـ كه غريزهء جنسي به اوج خود رسيده و شكل حادي به خود گرفته است ازدواج نمايد. طرح ازدواج موقت , نه شرايط سنگين ازدواج دائم را دارد و نه زيان هاي فجايع جنسي وفحشا را. هدف از ازدواج موقت , بي بند و باري و عياشي نيست ; از اين روضوابط خاص خود را دارد, ولي متأسفانه اين سنت در زمان خليفهء دوم تعطيل شد, كه هنوز آثار منفي آن باقي است . علي(ع) مي فرمايد: (اگر عُمَر متعه را تحريم نمى كرد, احدى جز افرادى كه سرشتشان منحرف است زنا نمى كرد).(2/3)

    ازدواج موقت احكام و مقررات ويژه اي دارد كه از ازدواج دائم متمايز است .اين شرايط در رساله هاي عمليه ذكر شده است .

    پي نوشت ها:

    1.نساء(4 آيهء 24

    2.تفسير نمونه , ج 3 ص 336

    3.استاد مطهري , نظام حقوق زن در اسلام , ص 83