سفارش تبلیغ
صبا ویژن



یکی دیگر از آثار فوق العاده مهمی که بر عملیات الوعد الصادق مترتب بود؛ باطل کردن عامل غافل گیری در حمله‌ی از پیش طراحی شده و آماده برای اجرای اسرائیل بود.
بعد‌ها سید حسن نصر الله در یکی از خطابه های زمان جنگ سی و سه روزه در جواب سوال این‌که آیا حزب الله می‌دانست در جواب عملیات الوعد الصادق با چنین حمله‌ای روبرو می‌شد گفت: "ما با عملیات الوعد الصادق بدون این‌که بدانیم. تاکید می‌کنم بدون این‌که بدانیم، مهم ترین وخطرناک ترین و مهلک ترین برگ برنده‌ی اسرائیل که همان اصل غافل گیری در حمله‌ی از پیش طراحی شده بود را خراب کردیم" 

نکته این‌جاست که اسرائیل برای حمله‌ی همه جانبه به لبنان و نابودی حزب الله برنامه‌‌ی گسترده ای آماده کرده بود. اهداف خود را مشخص کرده بود. مانورهای آمادگی برای این عملیات را انجام داده بود و حتی زمان حمله ‌را نیز تعیین کرده بود.
طبق برنامه قرار بود اواسط یا اواخر تابستان چه با بهانه و چه بی‌بهانه با حمله‌ای همه جانبه به اهداف از پیش طراحی شده، ابتداً محبوبیت حزب الله را در نزد مردم نابود کند سپس به ترور فرمانده های حزب الله بپردازد و پایگاه ها‌ی نظامی حزب الله را نابود کند و با این عملیات اثری از حزب الله در لبنان باقی نگذارد.

حزب الله با عملیات الوعد الصادق خود مهمترین فاکتور در جنگ را که همان فاکتور غافل گیری‌است را از اسرائیل ربود.



علی ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 10:0 عصر

 نظرات دیگران: نظر



 
Yahoo mail