سفارش تبلیغ
صبا ویژن



اگر می­خوای بدونی، یک فعالیت، تصمیم، طرح، پرو‍ژه و یا مسئله چقدر برای کسی اهمیت دارد؛به سرمایه­ای  که برای به ثمر رسیدن آن هزینه می­کند، توجه کن. یک دانشمند، محقق، برای به ثمر رسیدن طرحش از وقت، ثروت، فرصت­های تفریحی و رفاهی می­گذره، که نشان از اهمیت پروژه­اش داره. ما برای درسِمان، فعالیت­های فوق­العاده و یا تفریح خود چقدر هزینه مالی و زمانی صرف می­کنیم؟ برای دین و آخرت چقدر؟ این هزینه نشان از اهیمت این مسئله برای ماست. امثال من به اندازه لباس پوشیدن، اتو لباس­ها و اصلاح صورت برای دین و آخرت وقت و هزینه نمی­گذارند !!! آن­هایی که ارزش وقت و سرمایه خود را می­دانند، ارزش فعالیت­هایشان را بیشتر می­دانند و بیشتر تلاش می­کنند.

کسانی که توانسته­اند با حرکت خود، دیگران را همراه کنند و به اصطلاح «انقلاب» بوجود بیاورند، کسانی بودن که برای رسیدن به هدف از پرداخت هیچ هزینه­ای دریغ نکردند. چه­گوارا و گاندی نمونه این ادعا هستند؛ این دو جوانی،‌ جان و مال خود را در راه هدف فدا کردند. در آخر نیز در مسیر انتخاب شده­شان کشته شدند. امام حسین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها،‌ نمونه دینی و مذهب شیعی این ادعای بنده هستند که از هیچ کار و هزینه­ای برای اعتلای دین و رسالت خود، دریغ نکردند و در این راه مقدس و پاک شهید شدند.

انقلاب اسلامی ایران با رهبری حکیم فرزانه امام روح­الله موسوی خمینی رضوان الله تعالی علیه، توانست جامعه­ای نوین اسلامی را پایه­گذاری کند. برای تعالی این انقلاب مقدس، ‌هزینه­های زیادی پرداخته شد. که بزرگترین هزینه­ها‌ رنج تبعید، فشار و شهادت پسر ارشد، بود. و امام خمینی رحمة­الله­علیه  همگی را تحمل کردند. می­خواهم بدانید که امام می­توانست در قم بنشیند، آرام زندگی کند. هدف والای ایشان و آمادگی برای پرداخت سرمایه­های زندگی، در راه هدف، باعث شد ایشان حرکت کند و انقلاب عظیم قرن بیستم را رقم بزنند. شهادت آقا مصطفی خمینی رحمه­الله­علیه شاید بزرگترین ضربه نظام شاهنشاهی به امام بود. ایشان با عنایت خداوند متعال از این امتحان الهی با موفقیت گذشتند.

 

از آن سوی شهید هادی­نصرالله پسر ارشد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب­الله لبنان، یکی از هزینه­هایی است که سیدحسن­نصرالله برای اعتلای لبنان آزاد پرداخته است. سیدحسن جوانی، لذت زندگی و آرامش در کنار خانواده را فدای هدف والایش کرده است. این هزینه­ای است که بقیه نمی­توانند بپردازند. پرداخت چیزهایی که ارزش بسیار دارد،‌ جان و مال ... از این روی است که رهبران انقلاب­ها و جریان­ها، انسان­هایی فوق­العاده به نظر می­رسند.


اینکه حاضر باشی برای دست یافتن به خواسته­هایت هزینه­های گزافی را پرداخت کنی، کار هر کس نیست،‌ مرد خُودش را می­خواهد.



علی ::: شنبه 86/3/19::: ساعت 7:0 عصر

 نظرات دیگران: نظر



 
Yahoo mail